§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Turyn.pl, dostępny pod adresem internetowym Turyn.pl/przewodnik/, prowadzony jest przez Rafał Bednarski MediaLive, ul. Na Szaniec 6/58, 31-560 Kraków, NIP: 6751318591 REGON: 121008373.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu oraz uprawnienia Stron umów sprzedaży.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Rafał Bednarski MediaLive, ul. Na Szaniec 6/58, 31-560 Kraków, NIP: 6751318591 REGON: 121008373..
- Operator płatności: PayU S.A., ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań e-mail: pomoc@payu.pl, www.payu.pl, tel. +48 61 630 60 05,
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym Turyn.pl/przewodnik/
- E-Book – przewodnik po Sycylii oferowany do sprzedaży przez Sprzedawcę, dostarczany Klientowi w formacie PDF
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
Adres e–mail Sprzedawcy: info@medialive.pl.
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu wskazanego w tym paragrafie.
§ 4
Zawarcie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym. Wraz ze złożeniem zamówienia Klient wyraża zgodę na dostarczenie produktu o treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Wyrażenie zgody oraz pobranie produktu cyfrowego, o której mowa w pkt 1., przez Klienta, powoduje utratę prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Po złożeniu Zamówienia oraz po skutecznym dokonaniu płatności, Sprzedawca niezwłocznie wyśle na adres e-mail Klienta podany w formularzu zamówienia link pozwalający na ściągnięcie produktu cyfrowego wraz z potwierdzeniem zakupu . Z chwilą wykonania przez Klienta czynności opisanych w pkt 1 oraz pkt 2, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zapłata ceny następuje wyłącznie poprzez system naszego operatora płatności online – PayU.
§ 5
Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze sklepu i produktów cyfrowych
- Do korzystania ze Sklepu wymagane są:
- dostęp do internetu;
- poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa akceptująca pliki typu cookies;
- włączona obsługa cookies oraz JavaScript;
- czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.
- Warunkiem korzystania z e-Booka udostępnianego Klientowi w formie pliku komputerowego w formacie PDF – posiadanie programu obsługującego takie pliki (np. Adobe Reader).
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niedostosowania się Kupującego do wskazanych wyżej wymogów technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym się posługuje, w szczególności za niemożność otwarcia dostarczonego pliku.
§ 6
Prawa własności intelektualnej
- Produkty cyfrowe oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę stanowią utwory w myśl ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83) i podlegają ochronie przewidzianej w tej ustawie.
- Kupującemu nie wolno zwielokrotniać produktów cyfrowych lub dokonywać ich rozpowszechniania, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej, udostępniać produktów cyfrowych jakimkolwiek innym osobom, zarówno w formie drukowanej, jak i elektronicznej.
§ 7
Dostawa produktu o treści cyfrowej
- Dostawa zakupionego produktu cyfrowego nastąpi poprzez wysyłkę na adres e-mail podany w formularzu zamówienia linku pozwalającego na ściągnięcie produktu cyfrowego. Dostawa nastąpi niezwłocznie po dokonaniu płatności przez Klienta, nie później niż w ciągu 24 godzin od dokonania płatności.
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Wynika to z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 9
Reklamacja i gwarancja
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail info@medialive.pl W reklamacji Kupujący powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§ 10
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 11
Dane osobowe i pliki cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem www.turyn.pl/polityka-prywatnosci/
§ 12
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin ustanawia, wprowadza i zmienia Sprzedawca. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 04.01.2024.